Punkty Zmęczenia:
Umiejętności stosowane przez postacie nie są tak do końca za darmo,
przy pierwszym użyciu (w tym dniu) odbiera nam 1 punkt zmęczenia,
każda kolejna po jeden, trzecia z kolei odbiera 2 punkty zmęczenia a piąta z kolei
UŻYTA 2-4 TURY OD POPRZEDNIEJ, kosztuje aż 5 punktów.
Punkty Życia:
PŻ jest jedną z określeń ile jeszcze postoi na nogach postać.
Gdy dosięgnie zera - natychmiast następuje zgon. Można uleczyć postać napojami,
odpoczynkiem, opatrzeniem ran itp. Gdy następują rany głębokie i
krwawienie nie zostanie zatamowane przez trzy tury - postać traci pięć punktów życia co turę.
Punkty Mocy:
Jest to określenie mocy duchowej która potrzebna jest do rzucenia zaklęcia.
Po osiągnięciu zera punktów - zapomnij o czarach a i jest szansza (50-60%)
że zemdlejsz z przemęczenia. Zregenerowane mogą być poprzez odpoczynek,
świętą studnie, napoje itp.
Jak zwiększyć PZ, PŻ i PM ?
To jest bardzo proste, akurat PZ są wynikiem działania (wytrzymałość+siła*2).
Gdy podnosisz jakąś z tych statystyk - PZ się zwiększają.
Punkty życia są wynikiem działania (wytrzymałość*5).
Oczywiście też jeżeli podniesiesz statystykę wytrzymałości PŻ wzrosną.
Punkty Mocy natomiast są wynikiem działania (inteligencja+wola*2).
Tak jak w przypadku powyższych statystyk - jeżeli podniesiesz którąć z działania = PM wzrosną.
Jak odzyskać te punkty ?
To proste! Wystarczy odpocząć kilka tur, zajrzeć do karczmy,
przystanąć w oazie czy odwiedzić Świętą Studnie.
Offline